Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 2 januari 2015

 
Skrivstilen försvinner, sägs det. Och man står där och undrar, hur kan man klara sig utan att kunna skrivstil? Vem ska läsa våra och våra föräldrars och farföräldrars gamla brev och anteckningar? Ingen kan ju tyda dem då längre? Redan nu har jag märkt lite problem när jag gör t.ex. en inköpslista som familjens yngsta ska läsa... mamma, vad står det där: mummnmmllmm? Allt flyter ihop för dem...
 
Ok, allt ändras, skrivstilen kan kanske finnas kvar ändå, i annan form, som här?(klick)

2 kommentarer:

  1. Trevligt att här kommer inlägg igen! Konstaterade nog då jag försökte läsa sonsonens skriverier att det är nog svårt båda vägarna, med den nya skrivstilen. Men å andra sidan borde man utifrån skrivstilen kunna veta åldern då på skrivaren??
    Ta det lugnt runt köksbordet utan kryckorna! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ungefär som man ser på jobbet vem som gått i tekniska och lärt sig plita siffror tydligt :)! Åtminstone enligt gamla mått, ändrar det troligen där också... de ritar väl inga byggritningar för hand längre, allt på datorn... så de behöver inte plita tydliga siffror... Hmmm... kunde man skriva en doktorsavhandling på det här? Jag skulle åtminstone klara av längden :D!!!

      Radera