Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 19 januari 2015

Jag läste en intressant fundering här (http://ridcoachcecilia.blogg.se/2015/january/har-vi-ratt-att-tygla-hasten.html) om vi har rätt att tygla hästen, om för och emot, bra eller dåligt. Det är ju också stor skillnad hur vi håller i tyglarna om vi har sådana.

När man funderar kring natural horsemanship och i stort så mjuka metoder som möjligt, så hamnar man ju förr eller senare att fundera på sina egna händer och fötter...

Bloggarens funderingar var öppna, inga starka åsikter, utan ärliga funderingar. Jag tyckte om att läsa och fundera själv var jag står, vad jag tycker. Bra att nån sätter på pränt de frågor man själv har och dessutom utvecklar dem lite längre i punkter och motargument och ...

Är ni det minsta intresserade av etik och rättvisa i hästkommunikation, så ta en titt på hennes funderingar.

För övrigt fortsätter jag stjäla någon minut nu och då att läsa några meningar i Sven Forsström bok Tala hästarnas språk. Och eftermiddagskaffet avnjöt jag på ett par minuter på ett café med servitris som gärna talar häst&sånt :). Någon minut terapiprat... innan jag rusade vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar