Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 12 november 2014

Pyttipanna, pyttipanna, kan man få fast i Havanna,
eller i Japan i en hamn, men då har den annat namn.
Pyttipanna, pyttipanna, och det vattnas i din mun - slurp!
Den får blickarna att stanna på mänska, gris och hund.

... sjöng SåsoKopp i tiderna. Och slurp måste jag verkligen säga då jag tänker på just den här pyttipannan! En av de absolut godaste matportionerna jag någonsin ätit. Dottern i huset överraskade mig med att sätta den här tallriken framför mig, vet inte om jag var sjuk, eller annars bara borta, eller stressad för något speciellt, men när jag kom till köket och skulle tänka på maten, så fick jag slå mig ner med min favoriträtt gjord på hennes alldeles speciella sätt. Mums!!

Pyttipanna lärde jag mig uppskatta under studietiden. Högskolans kök serverade nämligen den godaste pyttipannan någonsin och i jätteportioner. Själv lyckas jag aldrig riktigt lika bra, även om det nog oftast är gott. Det beror förstås på vilka ingredienser man råkar ha att ta till.

Men som sagt: den här portionen är nog helt klart ännu bättre än högskolans version. Och så är den dessutom hemmagjord, vilket är ett plus. Tack till kocken!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar