Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 8 november 2014

Orkidéerna lever inte i symbios med varann, fast det ser ut så.

Men jag behöver låta dem få vara nära varann så jag minns vattna båda om jag nån gång minns ta fram vattenkannan :).

Som synes finns det många luftrötter också. Och de är ofta mål för lillkissens hoppövningar även om jag varnat honom att han råkar illa ut om han tar tag i dem och drar ner blommorna.

Ska månne luftrötterna vara ett tecken på just att jag vattnar väldigt sparsamt... nya blad kommer högst ett per år. Glad över dem hur som helst! Norrfönster är det som gäller. Tillsammans med den blåvita saintpaulian som jag visat upp här några gånger. Såg just att hon får nya knoppar nu igen, fast det är bara nån vecka sen jag tog bort de sista torra blomresterna... Undrar om hon tar farväl, eller om hon bara är livsglad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar