Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 17 november 2014

Mattplast som alltså plastmattor är vävda av och som jag alltså är på väg att använda i min nyaste trasmatteväska som jag berättade om senast, det går ju snabbt sönder, spricker, när det blir minusgrader och plasten behandlas lite oförsiktigt. Det vet man ju om man dammar en matta som varit ute i minusgrader tillräckligt länge. Kvar i snön finns små plastbitar, och gör man samma misstag flera gånger så brister plasten och det kommer hål i mattan. Alltså...
 
Väskan jag håller på med blir alltså en plusgradersväska, även om det bara är ca sju varv som jag stickat med själva plasten. Men det skulle vara lite tråkigt om den gick sönder bara för att man inte bryr sig om materialets egenskaper... Konstigt uttryckt, men det finns visst ett talesätt som säger att "he ska länger havas än järas". Alltså en sak man tillverkat ska hålla längre än det tog att tillverka den. Annars är det dåligt uttänkt, planerat eller gjort. Så tänkte man visst förr, och då tog det ju rätt länge att till exempel tillverka träpinnar till en handhöräfsa. Men de skulle vara gjorda så att de höll att räfsa med då också...
 
Nåt att tänka på... Jag undrar om jag skulle få godkänt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar