Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 22 oktober 2014

Vilken tur att jag har en blogg som nån i misstag googlar sig fram till genom att söka på "amaryllisknölar"!
Annars skulle mina knölar ha frusit fast där ute i trädgården nu! Hade helt glömt bort att jag hade nåt sånt också i trädgården bland allt ogräs och halvtomma krukor...
Men som sagt, nån googlade på amaryllisknölar och kom in på min blogg, och jag såg sökordet och hejdade mig mitt i andetaget, amaryllis??? Oh, skräp! Var hittar jag dem? På med pannlampan, ut i trädgården med en liten hacka i högra handen och en tom kruka i vänster hand, hu, vad det känns skarpt på marken, minus fem var det visst redan!!
Men jag hittade dem, hackade upp dem, förde ner dem i potatiskällaren och satte mig vid datorn igen.
Det är lite som att låta det förflutna påminna en om vad man borde göra nu, jag påminde mig själv för två år sen att ta upp amaryllisknölarna idag :).
En annan sak är det om de överlever vintern och orkar blomma, jag har inte precis skött om dem i sommar...

Men i morgon är det ridlektion, så då får jag fundera på nåt helt annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar