Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 8 oktober 2014

Nån gång i forntiden hade jag vackra stilleben i trädgården på hösten :). Bilden är gammal. I år hade jag nog fram den här krukan, men där bodde sockerärter och hela krukan hamnade lite i skymundan.

Jag har inte just alls hunnit öppna ögonen och se de vackra små detaljerna i höstfärger. Prins Gustav hade jag nog sått i våras...
... och går man på skattjakt i favorithörnet där ute så ser man nog något riktigt klarblått någonstans mellan de glittrande höstfärgerna och frodande ogräset. De är tappra de här prinsarna!

En som överraskade i höst var klematisen vid bonsaiträdet...
... som just nu har en massa blålila blommor som sträcker sig rätt långt upp längs den (för)vridna bonsaistammen (=fläderbuske).
 
En annan överraskning är att båda orkidéerna blommar för fjärde gången! Skulle inte tro det själv men tror jag har skrivit om det här så många gånger så det är nog fjärde nu :).
 
Och varför skriver jag så mycket nu då?
Jo, jag köpte en Asus tablet hybrid minilaptop och måste ju installera, sätta igång, osv, kolla alla funktioner och sånt...
Vet inte än om jag är nöjd, men kanske nöjdare än om jag skulle ha köpt en fullstor laptop, eftersom jag är van med en liten behändig undangömbar minilaptop. Fåse. Verkar funka i alla fall!
 
Åter till näringarna, som man brukar säga, här ska kokas makaroner, igen... :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar