Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 26 oktober 2014

Kom just från ridskolan. Familjens yngre ridtjej hade sin lektion idag. Jag var bara assistent, vilket inte alltid är så roligt, man vill ju rida själv också!
 
Idag var det en rätt stor häst i tur, som brukar vara irriterad när man ska sadla och ställa henne i ordning. Jag har ju gått en inledande kurs i hästmassage, inte så att jag skulle kunna, men så att jag vågar röra i hästarna på det sättet också och har märkt att man kan få gensvar av massagen.
 
Jag fick helt plötsligt för mig idag att börja massera hennes mankam medan ryttaren ställde allt annat i ordning. En sak jag fick riktigt skarpt koncentrera mig på att göra riktigt lugna rörelser, andas lugnt, tänka rofyllt och ha mjuka händer. Man är ofta inne i en stress hela dagen, ska hinna, ska göra, och också när man ställer hästen, den ska vara klar i tid, inget får strula. Så det blev stor koncentration på V-i-H-a-r-A-l-l-T-i-d-I-V-ä-r-l-d-e-n.
 
Hon sänkte huvudet och började tugga, och jag tänkte, får inte göra för mycket nu före lektionen, hon ska ju vara energisk då...
 
Sen efter lektionen fortsatte jag med hals och bog, och det var världens sötaste gensvar jag fick när hon böjde på huvudet mot min sida, snusade på mina händer med halvslutna ögon som om hon undrade "vad håller du på med egentligen, sak samma, fortsätt du bara".
 
Jag blev så glad att kunna ge nåt positivt åt en ridskolehäst som ska följa schemat, klara av alla sorters ryttare, alltid nån ny som hanterar på ett annat sätt...
 
Jag undrar om jag inte fick ut mer av massagen ändå, än vad hästen fick...
 
(Bilden har däremot inget med den hästen att göra. Den pälsen är en helt annan, helt underbar päls, på en helt annorlunda häst.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar