Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 19 oktober 2014

Hästar och ridning, ja...
Idag har det varit friskluft från halv 9 på morgonen till ca kl 16 på eftermiddagen. I ösregn, i gyttja, i smådugg, i uppehåll... bland hästar, ryttare och bommar och höga hinder och åskådare och goda smörgåsar i ridklubbens kantin och choklad och kaffe och mockarutor...

En toppendag egentligen.

Trots att man kommer hem med genomvåta fötter, fuktiga kläder och inte hunnit äta riktig mat på hela dagen.
Och trots att man gick och värmde upp en häst (ledde) på världens gyttjigaste utebana, medan ryttaren var inne i manegen och gick banan med de andra tävlande.

Efter det nöjet gick jag helt enkelt in i spolspiltan och spolade av mina byxben och skor :)!
Eftersom jag hade softshellbyxor på mig som tål lite regn så tyckte jag det var det bästa. Man måste ju se till att man ser ens lite representabel ut.

Det var alltså en klubbtävling med klasser allt från bom till 110-120 cm:s skräckinjagande :) oxrar och kombinationer.
Så det var intressant att följa med. Och roligt att få vara en liten del av det hela.

Men åh, hur ska man orka vänta till nästa ridlektion??? :)

Får väl ty mig till sticksömmen tills dess...
Eller kanske sy en väska av kaffepaket... det var ju den där tantvarningskursen i morgonkväll igen... fåse vad jag lyckas få till stånd där! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar