Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 17 oktober 2014

Blodnävan gör skäl för sitt namn i höstskrud... En suddig mobilbild, men måste bara testa överföringen av mobilbilder till min lilla Asus.

I trädgården är det rörigt till max. Har inte fått alla burkar in och inte planterat... Ja, jag tänkte plantera ut nånstans i nåt ledigt hörn ett par tre nejlikor som blommat i "balkonglådorna" vid fönstren. Ifjol slängde jag ned en nejlika, och surprise, surprise! den blommade i år :)!

Märker att mitt trädgårdsintresse ändrar. Energin finns inte där på samma sätt längre. Vackert nog att se på blommor och blader, men att göra nåt nytt... ?

Har nog ett stort rörigt hörn där ogräset bråkat alldeles för mycket med de planterade blommorna... Hörnet har varit "problematiskt" i minst tjugo år... alltså redan före min tid. Och jag har inte precis lyckats hålla emot ogräsinvasionen bättre... Men eftersom det ändå är problematiskt gör det väl inget om jag drar upp det mesta, låter gräset ta överhand, eller?

En annan sak, mina morötter fick mask i år, i ett hörn av landet, och jag tror nog jag vet vem man ska skylla det på... :/. Så nästa år då. Hur gör jag då? Hm, den som lever får se.

Men en ny sticksöm har jag satt igång av loppisgarn. Har redan stickat några långa varv på rundsticka, och rivit upp allt igen och börjat på nytt... Fåse... Åtminstone har jag nåt att ta i händerna sådär appropå om jag hamnar och vänta på nåt utan att kunna göra nåt annat vettigt.

Hästar däremot... och ridning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar