Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 12 juli 2014

Mitthobbyrum har sommar. Blommorna i trädgården blommar antingen för snabbt så jag inte hinner se dem förrän regnet har mejat ner dem, eller så fick de aldrig den planerade starten pga kylan i juni. Men de hinner väl än. Kanske. Och jag hinner se andra blommor...

Sen härjar kattungen och de äldre katterna både i rabatter och kring krukorna så det ska vara stadiga blommor för att hålla. Det hör väl också till sommaren.
Och medan allt detta händer ute i den trädgård som jag en gång fantiserade skulle bli en "öppen trädgård" med fina stilleben och trevliga små blomkrukor och andra små udda detaljer här och där, så har dammråttorna kalas runt möblernas ben och under byråer. Även om kattungen gör sitt bästa att skrämma iväg dem.

Den här "dammråttan" låg en dag helt plötsligt i katternas vattenkopp. Genomdränkt. Jag tänkte att kattungen hade slängt iväg den i misstag i en våldsam lek, men så råkade jag se någon dag senare hur kattungen uttryckligen bar en pappersboll, som jag just rullat och kastat iväg åt honom, och stegade iväg rakt till vattenkoppen och släppte ner pappersbollen i vattnet :). Så det var tydligen en lek. Ett sätt att minska på dammråttornas framfart - tack för den hjälpen! - för en våt dammråtta flyger ju inte omkring i rummet på samma sätt som en torr :D!
... men sen sysslar ju mitthobbyrum med annat också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar