Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 2 februari 2014

Päron eller pääron?
Det hänger istappar ovanför garaget, det betyder att våren närmar sig.
Och det blir dags att tänka på jord och frön och sånt.

Var in på den intressanta bloggen levmerpåmindre och såg att de börjat lusläsa frökataloger... Hmm... antagligen är jag för sent ute i år igen, för sent att vara ute i god tid :).

Men hela vintern hittills (och antagligen ända fram till våren) har jag glatt mig så där enkelt åt att kunna gå ner i min källare och plocka lite potatis, mindre till "trinnpärona" eller större till potatismosande. Det är en vardagslyx, tycker jag! Så enkelt som det är!

Och på tal om frökataloger, bara jag börjar röra i ett par gamla påsar av fjolårs, fjolfjolårs eller så, fröer så börjar det nog säkert klia i fingrarna att planera åtminstone lite lite grann.

Våren kommer nog i år också, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar